Gmina Wietrzychowice
https://arch.wietrzychowice.pl/zajecia-zdalne-18-01-2021-r/
Export date: Tue Jun 25 15:57:11 2024 / +0000 GMT

ZAJĘCIA ZDALNE- 18.01.2021 R.




Witam Was Seniorzy!

 W pięknej  zimowej aurze przy herbatce i w domowym zaciszu,  kontynuujemy w dalszym ciągu makramę.

Z makramy możemy wykonać przepiękne dekoracje ścienne, kwietniki czy torebki. A może macie własne pomysły makramowe? bardzo mile  widziane. Także twórzcie i dzielcie się swoimi pomysłami i zdolnościami. Tworzę razem z Wami, moja ozdoba makramowa to sowa. Poniżej umieszczę instrukcję wykonania, gdyby ktoś z Was miał ochotę zrobić.

 Źródło:

YouTube Video: YouTube.com/watch?v=kCNNqMnSXBw

Ręcznie robione makramowe sowy

Sowy wykonane metodą makramy

 

Coś na odporność:

Herbata z sokiem malinowym- zimowa rozgrzewająca

Składniki:

  • czarna herbata;
  • sok z malin (ok. 2 – 3 łyżki stołowe);
  • plasterek cytryny lub pomarańczy;
  • łyżeczka miodu;
  • kilka suszonych owoców malin.

 

Na mroźne i chłodne dni:

Jak zawiązać szalik? - oto 6 najprostszych sposobów

Źródło:

https://www.youtube.com/watch?v=5fKA5n1inGo

 

Ćwiczenia  w domu:

Pamiętajcie, że ruch jest bardzo ważny.

  1. Przygotuj odpowiednie krzesło – takie, na które łatwo usiąść i łatwo z niego wstać. Następnie zrób 10 przysiadów, powoli siadając i wstając z krzesła. Staraj się utrzymywać plecy prosto,
  2. Usiądź wygodnie i wyprostuj się. Staraj się prostować w kolanie raz jedną nogę raz drugą. Powoli i dokładnie. Zrób 10 powtórzeń
  3. Utrzymuj wyprostowaną pozycję siedzącą i unieś ugiętą nogę w kolanie, jak najbliżej klatki piersiowej, ale bez zmiany pozycji. Plecy powinny pozostać proste.. Nie zapominaj o oddychaniu. Kiedy podnosisz nogę do góry weź wdech, a w momencie opuszczania wydech. Zrób 10 powtórzeń na każdą nogę.
  4. Rozluźnij plecy. Siedząc, spróbuj zaokrąglić plecy, a potem je wyprostować. Nie śpiesz się, zrób to w swoim tempie, 10 razy.
  5. Wróć do wyprostowanej pozycji. Unieś ręce bokiem w górę i powoli opuść. Następnie unieś ręce przodem w górę do wysokości barków (albo możliwie najwyższej bezbolesnej dla Ciebie) i opuść. Cały układ powtórz 10 razy.
  6. Stań za krzesłem tak, aby było ono stabilnym podparciem. Stopy ustaw równolegle, pamiętaj o prostych plecach. Powoli unieś prostą w kolanie nogę w bok, tak wysoko jak to możliwe. Powoli i kontrolowanie wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj 10 razy na każdą nogę.
  7. Siądź prosto na krześle. Plecy dotykają oparcia, stopy stabilnie trzymaj na podłodze. Złap dwiema rękami krawędzie krzesła. Podnieś nogę i wyprostują ją w kolanie. Gdy odrywasz stopę od podłogi, zegnij palce stopy w kierunku kolana. Wróć do pozycji wyjściowej i powtórz 10 razy.
  8. Na koniec stań za krzesłem, tak jak poprzednio. Weź głęboki oddech i wyjdź na palce z wydechem powoli opuść pięty na podłodze. Powtórz 10 razy.

Życzę miłego dnia i pozdrawiam.

Agata Dudek

Post date: 2021-01-18 08:30:45
Post date GMT: 2021-01-18 08:30:45